• mana.attari@gmail.com
  • 09120031209

زوج درمانگر خوب در تهران و نقش آن در احیا زندگی زناشویی

زوج درمانگر خوب در تهران

برای همه ی ما کاملا روشن و مبرهن است که ممکن است زندگی زناشویی تحت تاثیر تعارضات و مشکلات عدیده ای قرار گیرد. بقای زندگی مشترک و تداوم آن به نحوه ی مدیریت زوجین در رویارویی با مشکلات و شیوه هایی که برای حل این تعارضات اتخاذ می کنند وابسته است.  در شرایطی که زوجین از پیدا کردن راه حل مناسب به نتیجه ای نمی‌رسند کمک گرفتن از یک زوج درمانگر بهترین گزینه برای حل مشکلات است. رابطه، به خصوص زندگی مشترک، نیازمند مراقب بسیار ویژه ای است و اعتقاد بر مراجعه  به زوج درمانگر در اثر مشکلات بسیار بزرگ، تصوری بس اشتباه می باشد.  در این مقاله از سایت دکتر مانا عطاری با ما همراه باشید تا به تعریف روشن زوج درمانی و جزئیات مهم آن بپردازیم.  
   

مفهوم دقیق زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی از انواع روش های روان درمانی ست که سبب حل تعارضات و مشکلات زوجین توسط زوج درمانگر می شود و در واقع سبب راهنمایی  زوجین و آموزش آن ها شده و در نهایت مشکلات آن ها را حل کرده و زندگی را برای آن ها رضایت بخش می سازد. زوج درمانی می تواند به هر نوعی از ازدواج که در هر مرحله ای باشد کمک کند. حتی زوج درمانی می تواند به زوج هایی که قصد ازدواج دارند نیز کمک کند. بنابراین ممکن است این سوال برای افرادی که در مراحل پایانی ازدواج قرار دارند، ایجاد شود که زوج درمانی یعنی چه و چه فایده ای دارد. بعضی از زوج ها برای پایدار کردن رابطه هایشان و هم چنین بهبود کیفیت رابطه شان به مشاور مراجعه می کنند. مشاور به آن ها کمک می کند تا شرایط اطراف شان را بهتر بشناسند و بهتر بتوانند درباره زندگی شان تصمیم بگیرند. در زوج هایی که به دلایل مختلف مشکلات و ناهمواره هایی در زندگی شان تجربه می کنند نیز زوج درمانی می تواند گزینه مناسبی باشد. درمانگر زوج به آن ها کمک می کند که بهتر و منطقی تر به مسئله نگاه کنند و راه حل های مناسبی پیشنهاد می دهد. اگر زوجی پیش از ازدواج کردن و تشکیل زندگی به مشاور مراجعه کرده باشند، در صورتی که به مشکلی برخورد بلافاصله از خودشان نخواهند پرسید زوج درمانی یعنی چه . بلکه تلاش می کند تا روانشناس مناسبی برای این کار پیدا کنند و برای مشاوره به او مراجعه کنند.  

هدف اصلی زوج درمانگر از زوج درمانی چیست؟

اصلی ترین هدف زوج درمانگر ترمیم و احیاء ارتباط بین زوجین می باشد.از دیگر اهداف وی یافتن مشکلات و تله هایی است که فرد در شرایط قبل از ازدواج با خود همراه داشته است همچنین کاهش تعارضات بین زوجین و ارائه راه حل های منطقی و صحیح برای ترمیم روابط زوجین و کمک به زوجین در جهت اتخاذ تصمیمی صحیح نیز، از اهداف مهم زوج درمانگر می باشد.  

زوج درمانی در چه زمینه هایی صورت می گیرد؟

از مهم ترین موضوعاتی که جلسات مشاور به آن کمک می کند می پردازیم:  

1- مشکلات در برقراری روابط اجتماعی

یکی از مشکلاتی شایعی که در بین زن و شوهر های جوان وجود دارد مشکلاتی است که ممکن است یکی از آن ها یا هر دوی آن ها با رفت و آمد ها و روابط خانوادگی و دوستانه یکدیگر داشته باشند. مراجعه به مشاور زوج درمانی  به شما کمک می کند تا بتوانید همدیگر را بشناسید و با یکدیگر بر سر مسائلی مثل رفت و آمد ها و مهمانی ها به توافق برسید. یکی از مشکلات شایع در بین زوج ها نداشتن اعتماد است. پیشنهاد می کنم در این مورد مقاله راه های جلب اعتماد همسر را مطالعه کنید.  

2- مشکلات رابطه جنسی

رابطه جنسی و مسائل و مشکلات آن جز اساسی ترین مواردی است که زوج را به این فکر می اندازد که زوج درمانی یعنی چه و باید چه کارهایی انجام دهند. مشکلاتی که ممکن است زوج در طی رابطه هایشان تجربه کنند برای ادامه زندگی بسیار حیاتی است. زیرا بر خلاف چیزی که تصور می شود مشکلات جنسی جزو اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود ازدواج ها شکست بخورد و به طلاق منجر شود. به همین خاطر رفع کردن این مشکلات بسیار ضروری به نظر می رسد و لازم است زوج جوان سریعا از کمک های یک مشاوره زوج درمانی استفاده کنند. از طرف دیگر به خاطر شرایط تقریبا محرمانه و همراه با شرم و حیایی که این مسئله دارد بسیاری از زن و شوهر ها تمایل ندارند این موضوعات را با دوستان و یا خانواده هایشان در میان بگذارند. به همین دلیل مراجعه به یک مشاور خانواده مجرب و متخصص برای زن و شوهر ها مورد نیاز است.     زوج -درمانگر    

3- سو مصرف مواد مخدر

درگیر شدن یکی از اعضای خانواده با مواد مخدر از مشکل ترین بحرانی هایی است که هر خانواده ای ممکن است با آن درگیر شود. در چنین شرایطی شریک زندگی فردی که به مصرف مواد مخدر روی داده است به ابن فکر می افتد که باید چه کاری انجام بدهد. مشاور زوج درمانی می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش برخورد با فردی که مواد مخدر مصرف می کند را در پیش بگیرید معمولا افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، آستانه تحمل شان پایین می آید و به سرعت درگیر می شوند. در ابتدای موضوع مشاوره یک طرفه پیشنهاد می شود و در ادامه به زن و مرد گفته می شود که همسرشان را برای حضور در جلسات مشاوره راضی کنند.  

4- خشم و عصبانیت

خشمگین شدن و عصبانیت جزو مواردی است که می تواند زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. هر یک از زن و شوهر ممکن است به دلیل شرایط مختلفی که اتفاق می افتد سریع خشمگین شوند. عصبانیت ممکن است برای هر کسی ایجاد شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که عصبانیت نباید تبدیل به عادت شود. عصبانیت و رفتار های همراه با عصبانیت زندگی را بهم می ریزد. زن و مرد نمی توانند به خوبی با یکدیگر صحبت کنند و به تفاهم مناسبی برسند. در همین حالت است که سوال زوج درمانی یعنی چه و مزایای زوج درمانی مطرح می شود. با مشاوره مناسبی که می توانند از درمانگر زوج بگیرند این مسائل به راحتی قابل حل است.    

بهترین زمان برای مراجعه به زوج درمانگر در تهران

تصور عوام بر این امر استوار است که تنها افرادی باید به زوج درمانگر مراجعه کنند که دچار مشکلات بسیار وخیمی نظیر خیانت زن یا مرد، طلاق عاطفی، اعتیاد و… در زندگی زناشویی شده اند اما این تصور از اساس صحیح نمی باشد و با  مراجعه به زوج درمانگر  می توان مشکلات کوچک را به نحو احسن حل کرد و از بروز گره ها و تعارضات بزرگتر جلوگیری کرد بنابراین زوج درمانی برای همه روابط، در تمام  سطوح (پیش از ازدواج، دوران نامزدی، دوران عقد و بعد از ازدواج و …) مفید و موثر می باشد.   زوج -درمانی-در تهران    

دلایل مراجعه به بهترین زوج درمانگر در تهران

* واهمه از بیان برخی از موضوعات گاها مشاهده می شود که زوجین به دلیل ترس از واکنش طرف مقابل نظرات خود را به طور صریح و شفاف بیان نمی کنند و همیشه راجع به موضوعاتی که آن ها را آزار می دهد سکوت می کنند تا لطمه ای به زندگی مشترک آن ها وارد نشود در این شرایط افراد می توانند با مراجعه ی به زوج درمانگر و دریافت حس مطلوب امنیت و آرامش و جسارت موضوعات مختلف را با شریک زندگی خود در میان بگذارند و باعث حل بسیاری از مشکلات شوند.   * بحث و دعواهای متعدد و بی نتیجه گاهی اوقات بحث و جدل  های زیادی در موضوعات مختلف اتفاق می افتد که برای زندگی زناشویی به شدت مخرب بوده و عوارض بسیاری را به همراه خواهد داشت. در این شرایط نیز برای حل موضع بهتر است با زوج درمانگر مناسبی ارتباط بگیرید. * شک و بی اعتمادی بین زوجین شک و بدگمانی بین زوجین نیز زنگ خطر مهمی برای ملاقات با زوج درمانگر می باشد چرا که در صورت حل نشدن ریشه ی موضوع ممکن است سبب ایجاد مخاطرات بیشتری گردد.   * الگو های رفتاری آزاردهنده گاهی یکی از زوجین دارای رفتارهای بسیار نامناسبی (نظیر قهر متعدد و طولانی مدت، دروغ گویی، بد دهنی و …) می باشد که تحمل کردن آن سبب ایجاد مشکلات عدیده ای در زندگی مشترک می شود.   *عدم تمایل به داشتن رابطه بیشتر و سکس گاهی مشاهده می شود که روابط زوجین به سردی گرایش دارد و دیگر  تمایلات و علاقمندی های بین زوجین مشابه قبل نمی باشد. در این شرایط جهت بررسی ریشه ای این امر بهتر است با زوج درمانگر مشورت گردد.   * رابطه دوستی بی سرانجام زمانی که دو نفر مدت زیادی است با هم ارتباط دارند و روابط آنها دچار اتلاف زمان برای هر دو نفر است و هیچ پیشرفتی به سمت ازدواج ندارد بهترین راه حل مراجعه به یک متخصص زوج درمانگر می باشد تا علت این مسئله کاملا روشن شود و راه حل مناسبی برای هر دو نفر درگیر در این رابطه ارائه گردد.  
 

ویژگی های یک زوج درمانگر مناسب  در تهران

 اولین نکته ای که باید در انتخاب یک زوج درمانگر مورد بررسی قرار گیرد دانش و تخصص زوج درمانگر مورد نظر می باشد. بهتر است پیش از مشاوره حضوری با زوج درمانگر مورد نظر مشاوره تلفنی داشته باشید و در نهایت متخصصی را انتخاب کنید که بیشترین درک را از مشکل شما نشان می دهد. از دیگر ویژگی های یک زوج درمانگر مناسب لحن شیوا و انرژی مثبت وی می باشد بعلاوه خاطرنشان می گردد که زوج درمانگری را انتخاب کنید که با خواستن تمرینات زیاد شیوه و استایل زندگی شما را بهبود و ارتقا بخشد. از دیگر ویژگی های مهم وی امانت دار بودن و القای حس آرامش می باشد؛ زوج درمانگری را انتخاب کنید که با از او  حس صمیمیت و آرامش بیشتری را دریافت می کنید.  

یکی دیگر از  ویژگی‌های متخصص زوج درمانی، پذیرش است. این پذیرش هم باید به صورت پذیرش بیرونی (پذیرش زوج با هر نژاد، سطح تحصیلات، عقیده، مذهب، سن و…) باشد و هم پذیرش درونی (پذیرش افکار و احساساتی که درون درمانگر در ارتباط با زوجین تولید می شود).

بنابراین رفتاری بدون قضاوت، سرزنش، سوگیری و تعصب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین یک زوج درمانگر در تهران، علاوه بر دانش و مهارت و تخصص آکادمیک، نیاز به مهارت گشودگی و ذهن آگاهی دارد. که بتواند در لحظه حضور داشته باشد و آگاهانه روند درمان را پیش ببرد. ذهن آگاهی به زوج درمانگر کمک می‌کند تا نقش وکیل مدافع، پلیس یا قاضی را بازی نکند. بین زوجین حکم نمی‌کند، مقصر مشخص نمی‌کند و به جای آنها تصمیم نمی‌گیرد. بلکه تلاش می‌کند آگاهی و شناخت را در زوجین بالا ببرد تا نهایتا خودشان بتوانند تصمیم گیری کنند.

بهترین مشاور زوج درمانی در تهران با گشودگی و آغوش باز نسبت به همه اتفاقاتی که درون جلسه و نیز درون ذهنش رخ می‌دهد، مسیر اصلی درمان را گم نمی‌کند و به جای تمرکز بر روی انتظارات طرفین، روی ارزش‌های هر یک از زوجین و ارزش‌های رابطه کار می‌کند. تا به مرور زوجین مهارت حل تعارض را کسب کرده و هر کس نقش و مسئولیت خود را در رابطه ایفا کند.

وقتی درمانگر در جلسه درمان با پذیرش، ذهن آگاهی، گشودگی، بدون قضاوت و سرزنش رفتار نماید، زوجین را به سمت این ویژگی‌ها سوق می‌دهد.

سایر ویژگی‌های بهترین زوج‌ درمانگر شامل موارد زیر می‌باشد. متخصص زوج درمانی، باید بتواند شرایطی را مهیا کند که رفتار طبیعی و واقعی زوجین در جلسه نیز اتفاق بیفتد و همان موقعیت را تحلیل و به سایر شرایط زندگی بسط دهد. باید این آمادگی را داشته باشد که در صورت بالا گرفتن تعارض در جلسه، آن را به بهترین شکل مدیریت نموده و از آن در جهت آگاه سازی زوجین و پیشبرد اهداف درمانی استفاده نماید.

یکی از مهمترین مسایلی که زوج درمانگر باید در نظر داشته باشد، استفاده از دیالوگ در جلسه درمان است به اینصورت که متکلم وحده نباشد و زوجین را به سمت گفتگو و دیالوگ سوق دهد. همینطور بتواند در هر لحظه، زوجین را از ذهنشان، آنچه درونشان می‌گذرد و تاثیر گفتگوی درونی هر شخص بر رابطه مشترک، آگاه سازد. بهترین روانشناس زوج درمانی در تهران خانم دکتر مانا عطاری میتواند در این زمینه به شما کمک شایانی کند برای تعیین وقت مشاوره با ایشان تماس بگیرید.

  بهترین-زوج درمانگر-در-تهران

دستاوردهای زوج درمانی

از نتایج مورد انتظار زوج درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1. کاهش مشکلات و بحث های زندگی زناشویی و جلوگیری از وخیم شدن اختلافات 2. برقراری تعاملات سالم تر نسبت به گذشته و رسیدن به آرامش و شادی بیشتر 3. تغییر شیوه زندگی و عادت های مخرب   4.افزایش خودآگاهی و رشد شخصی و بهتر شناختن شریک زندگی خود       سخن آخر زندگی زناشویی پیوند دو فرد با دو شیوه تربیتی کاملا مجزا است. بنابراین طبیعی است که افراد دچار چالش و فراز و نشیب های فراوانی شوند. گاهی نیاز است شخص متخصصی خارج از گود زندگی مشترک، به بررسی رفتار و دیدگاه ها و اشتباهات ما بپردازد و در نهایت راه حل صحیحی را برای حل تعارضات زندگی مشترک ما ارائه دهد. خانم دکتر عطاری یکی از بهترین زوج درمانگرهای تهران  می باشد و شما عزیزان می توانید جهت پیگیری مشکلات خود به سایت https://drmanaattari.com/ مراجعه کرده و از طریق دریافت مشاوره آنلاین و یا تماس با شماره های   02126205563– 02122034622به مطب خانم دکتر عطاری مراجعه کرده و با بهره مندی از  تخصص ایشان به حل  هر چه سریعتر مشکلات زندگی زناشویی خود بپردازید.    
     بیشتر بخوانید :        
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پیام بگذارید