• mana.attari@gmail.com
  • 09120031209

اختلال جنسی چیست؟و چگونه درمان می شود؟

درمان اختلالات جنسی در تهران توسط متخصص درمان اختلال جنسی دکتر مانا عطاری

 

  اختلال- جنسی

  ما در این مقاله قصد داریم شما را با اختلال جنسی و علائم این اختلال و همچنین راهکارهایی که برای درمان آن وجود دارد آشنا کنیم.اختلال جنسی زمانی ایجاد می شود که یک مشکلی وجود داشته باشد که مانع از لذت و میل جنسی شود . این اختلال به سن مربوط نمی شود و ممکن است هر فردی در یک دوره از زندگی خود این اختلال را تجربه کنند و هم برای مردان و هم برای زنان رخ می دهد. اما خوب است که بدانید اختلال جنسی با افزایش سن افراد بیشتر می شود . یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن اختلال جنسی استرس و اضطراب زیاد می باشد همانطور که می دانید استرس  می تواند همه ی قسمت های بدن ما را تحت تاثیر قرار دهد و در ایجاد اختلال جنسی نیز نقش مهمی را دارد. بنابراین اگر نمی خواهید اختلال جنسی و این دسته از مشکلات را تجربه کنید سعی کنید استرس و اضطراب را تا جایی که امکان دارد از خود دور کنید.  

 دلایل اختلال جنسی از نظر متخصص درمان اختلال جنسی

 

1-بیماری های قلبی 2-مسائل روانشناختی 3-مصرف الکل و مواد مخدر 4-دیابت 5-آسیب جنسی 6-مصرف برخی از داروهای خاص   همانطور که گفتیم علائم اختلال جنسی ممکن است برای هر فردی در یک بازه زمانی اتفاق بیفتد و بعد از مدتی از بین برود اما اگر این علائم از بین نرفتند و شدت گرفتند بهتر است حتما فرد به پزشک مراجعه کند و درمان خود را آغاز کند.  

رایج ترین اختلالات جنسی عبارتند از:

1-اختلال در تمایل : در این اختلال فرد به طور مداوم و همیشه به داشتن رابطه ی جنسی تمایلی ندارد و از آن دوری می کند. تمایل نداشتن به رابطه ی جنسی 2-اختلال برانگیختگی: در این نوع اختلال فرد از نظر عاطفی روحیه مناسب را برای برقراری رابطه ی جنسی دارد اما از نظر جسمی عملکرد خوبی ندارد و نمی تواند رابطه برقرار کند. 3-اختلال ارگاسم: در این اختلال فرد از نظر عاطفی و احساسی  هیچ مشکلی ندارد و حس خوبی نیز نسبت به آن دارد اما زمانی که به نقطه ی اوج و یا ارگاسم می رسد کاملا ناتوان و ناامید می شود. 4-اختلال درد: این اختلال در بین خانم ها بیشتر می باشد و ممکن است در حین رابطه و بعد از آن درد احساس کنند و از رابطه جنسی خود لذت نبرند.  

چه زمانی پایین آمدن میل جنسی اتفاق می افتد؟

در مردان پایین آمدن سطح تستوسترون می تواند باعث کاهش میل آن ها به رابطه ی جنسی شود و اختلال جنسی به وجود بیاید. اما در خانم ها کم بودن سطح استروژن، پایین آمدن سطح تستوسترون، یائسگی، فشار خون بالا، تغییرات هورمونی پس از زایمان و دوران شیردهی، ترس از بارداری، مشکلات عاطفی در رابطه و … می توانند باعث کاهش میل جنسی در خانم ها شود و در نتیجه اختلال جنسی را به وجود بیاورد.   تمایل نداشتن- به- رابطه ی جنسی

اختلال عملکرد جنسی در مردان به چه معناست؟

مهم ترین اختلال جنسی در مردان اختلال نعوظ می باشد این اختلال زمانی ایجاد می شود که یک مرد نتواند برای مقاربت به یک نعوظ مناسب برسد. اصلی ترین دلایل اختلال نعوظ عبارتند از: 1-مشکلات روانی از جمله استرس یا افسردگی 2-وجود یک مشکل در جریان خون 3-وارد شدن هر نوع صدمه به آلت تناسلی مرد 4-داشتن یک اختلال عصبی 5-مسائل مربوط به مشکلات عاطفی و زناشویی 6-مصرف برخی از داروها

اختلالات انزال:

بسیاری از افراد با انزال زودرس مواجه هستند و این امر برای آن ها بسیار ناخوشایند است. انزال زودرس به این معناست که فرد قبل و یا بلافاصله بعد از دخول به انزال می رسد و این اتفاق نیز بیشتر به دلیل استرس و اضطراب و مشکلات این چنینی رخ می دهد. از دیگر علائم اختلال جنسی زود انزالی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1-آسیب نخاعی 2-آسیب های عصبی 3-مصرف برخی از داروهای خاص 4-مهار های جنسی اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به اختلال زود انزالی دچار هستید اصلا نگران نباشید و استرس و اضطراب را از خود دور کنید و به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا بتواند به درمان شما کمک کند. اما مهم تر از هر چیزی شما برای درمان این اختلال جنسی خود در ابتدا باید استرس و اضطراب را از خود دور کنید. همانطور که گفتیم خانم ها نیز همانند آقایان اختلالات جنسی را در طول زندگی خود تجربه می کنند که در ادامه به آن ها می پردازیم. 1-مشکل داشتن در ارگاسم: خانم هایی که همیشه استرس دارند و خسته هستند نمی توانند ارگاسم خوبی داشته باشند البته خوب است بدانید که تغییرات هورمونی نیز  در کاهش ارگاسم نقش دارد .اگر فردی از رابطه ی جنسی خود راضی باشد اما همواره به ارگاسم نرسد مشکلی ندارد و نیاز به مراجعه به پزشک نمی باشد. 2-احساس درد و ناراحتی: از دیگر اختلالات جنسی خانم ها می توان به احساس درد هنگام برقراری رابطه جنسی اشاره کرد که درد هنگام رابطه ی جنسی علائم مختلفی دارد. و گاهی ممکن است به دلیل انقباض عضلات باشد.     علائم اختلال جنسی در زنان علائم شما بستگی به نوع اختلال جنسی زنانه شما دارد:  
  • میل جنسی پایین .این رایج ترین اختلال جنسی زنانه است که شامل، عدم علاقه جنسی و یا کمبود تمایل جنسی است.
  • اختلال در تحریک جنسی. ممکن است میل جنسی شما نرمال باشد.اما دچار اختلال در تحریک جنسی قبل و یا حین رابطه ی جنسی باشید.
  • اختلال ارگاسم.ممکن است دچار اختلال ارضا شدن پس از تحریک جنسی باشید ، دشواری های مداوم و مکرری در دستیابی به ارگاسم وجود داشته باشد.
  • اختلال درد جنسی. ممکن است دچار درد حین تحریک جنسی یا تماس واژینال باشید
   

درمان اختلالات جنسی از نظر  متخصص درمان اختلال جنسی  چگونه است؟

 

    همانطور که گفتیم اصلی ترین علت ایجاد اختلال جنسی مشکلات روحی و روانی می باشد بنابراین در مرحله ی اول بهتر است این مشکلات را از خود دور کنیم.اگر مشکل شما حل نشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید. امروزه علم پزشکی پیشرفت زیادی کرده است بنابراین پزشک می تواند با تجویز دارو و دادن راهکارهایی به شما به درمانتان کمک کند. اگر پزشک تشخیص دهد که اختلال جنسی شما بر اثر مشکلات روانی باشد به شما رفتن به یک مشاور را پیشنهاد می کند بنابراین شما باید به یک درمانگر مراجعه کنید تا ایشان نحوه ی مقابله با استرس و اضطراب را به شما آموزش دهد و شما با گوش دادن به حرف های مشاوره و عمل کردن به آن ها می توانید به درمان اختلال جنسی خود کمک کنید. شما می توانید یک مشاوره مشترک نیز با همسر خود داشته باشید زیرا این مشاوره می تواند به بهبود رابطه ی شما و ایجاد حس صمیمیت در رابطه ی شما کمک زیادی بکند. بنابراین توجه داشته باشید که هر چقدر زودتر برای درمان اختلال جنسی خود اقدام کنید زودتر نتیجه می گیرید.      بیشتر بخوانید :        
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پیام بگذارید