• mana.attari@gmail.com
  • 09120031209

راهکار رسیدن به ازدواج موفق

ازدواج موفق راه رسیدن به آرامش و شرایط ایده آل در زندگی مشترک است. برای رسیدن به یک زندگی مشترک موفق و شیرین باید قبل از هر چیزی با راه های دستیابی به آن آشنا شوید تا در آینده به عنوان یک زوج موفق زبانزد باشید. افرادی که تازه ازدواج کرده اند و افرادی که در زندگی دچار تنش و مشکلات هستند می توانند با دریافت خدمات زوج درمانی به شناخت از یکدیگر دست پیدا کنند. با این شناخت می توانند زندگی مشترک خود را حفظ کنند و به موفقیت دست پیدا کنند.تا انتهای این مقاله از سایت دکتر مانا عطاری با ما همراه باشید.    

 راه های دستیابی به یک ازدواج موفق چیست ؟

  اولین گام جهت یک ازدواج موفق داشتن یک ارتباط صحیح است. باید در تعامل با همسر فردی شنونده باشید. در مسائلی که اختلاف دارید نباید درگیر احساس شوید بلکه باید در کمال آرامش و مهربانی و با صداقت درباره موضوع صحبت کنید. شریک زندگی باید بتواند علاوه بر حرف های روزمره در مورد احساسات و افکارش به راحتی صحبت کند. هنگام صحبت کردن دقت کنید که همسر شما واقعاً چه خواسته ای دارد و سعی کنید او را درک کنید.   دومین گام داشتن روحیه سپاسگزاری در برابر همسر است. اگر در برابر کوچک ترین کارهایی که همسرتان برای شما انجام می دهد از او تقدیر و تشکر کنید، انگیزه او برای انجام سایر امور بیشتر می‌شود. تشکر کردن از همسر نباید تنها برای کارهای بزرگ باشد. بلکه حتی برای باز کردن درب تن ماهی یا پختن یک غذای خوب باید سپاسگزار باشید و این را به زبان بیاورید.   گام سوم و شاید مهم‌ترین بحث ازدواج موفق داشتن روابط دو نفره است. زن و مرد پس از ازدواج و بچه دار شدن درگیر مسائل و مشکلات زندگی می‌شوند و ممکن است بعد از چند سال حتی 2 ساعت برای خلوت دونفره وقت نگذارند. تفریح های دونفره، انجام کارهای مشترک مثل تماشای فیلم یا فوتبال ،غذا درست کردن مشترک و هر کاری که به صورت زن و شوهری انجام شود در تضمین خوشبختی زوجین تاثیر دارد.   بیشتر بخوانید : دلایل ترس از ازدواج و راه حل های آن     راهکار-زوج-موفق-بودن    

احترام به حریم شخصی

هر زن و شوهری باید زمانی مختص به خود داشته باشند. در این زمان فرد می‌تواند به کارهای شخصی مورد علاقه خود بپردازد. گذراندن ساعتی به تنهایی در روحیه شخصی فرد بسیار تأثیرگذار است. بودن با دوستان ثبت نام در کلاس مورد علاقه یا هر کاری که فرد از انجام آن به تنهایی لذت می برد در تجدید روحیه و انرژی او بسیار موثر است.  

 راز یک ازدواج موفق: پذیرش تفاوتها

زن و مردی که با هم ازدواج می کنند کاملا مشابه هم نیستند و مشابه هم فکر نمی کنند. بنابراین وجود نظرات مخالف در زندگی مشترک بسیار طبیعی است. در مواجهه با نظر مخالف همسر خود جبهه نگیرید. عصبانی نشوید و سعی کنید خودتان را جای او قرار دهید و موضوع را از نگاه او بررسی کنید. در صورتی که باز هم متقاعد نشدید از بحث اضافی پرهیز کنید و سکوت کنید. ادامه بحث را به وقت دیگری موکول کنید. خودتان باشید: در یک ازدواج موفق طرفین با شخصیت واقعی خود رفتار می کنند و نقش بازی نمی کنند. نباید در زندگی پنهان کار باشید. باید امکان شناخت کامل خود را برای همسرش فراهم کند و نباید نقش بازی کند. پرهیز از شک و بدگمانی: در یک زندگی موفق طرفین با شک کردن زندگی را برای خود و طرف مقابل تلخ نمی کنند. شک یکی از عوامل اصلی جدایی است. لازمه رفع هر گونه شک و سوء ظن داشتن توانایی و مهارت گفتگوی سالم است. در یک گفتگوی سالم طرفین می‌توانند به جواب تمام شبهاتی که دارند دست پیدا کنند و به آرامش برسند. روحیه بخشش: در هر زندگی احتمال رنجیدگی خاطر وجود دارد. در کنار آن این هنر بخشیدن است که آرامش را به زندگی مشترک برمی گرداند. بنابراین در زندگی سعی کنید همسرتان را ببخشید و امکان عذرخواهی کردن را برای او فراهم کنید.     ویژگی-زوج-موفق    

ویژگی زوج های موفق

در یک ازدواج موفق زوجین اغلب ویژگی های مشترکی دارند. زوجین موفق اهل انتقاد نیستند بلکه بیشتر سعی می کنند مشکل را حل کنند تا اینکه با انتقاد کردن روحیه طرف مقابل را خراب کنند. بعد از بحث و مشاجره با هم قهرهای طولانی نمی‌کنند. باید بعد از هر مشاجره بتوان رابطه را ترمیم کرد و با درک متقابل تنش را به سازش تبدیل کرد. علت بسیاری از طلاق‌ها عدم ترمیم رابطه بعد از مشاجره و قطع رابطه توسط یکی از طرفین است. زوج های موفق از رفتارهای مخرب مثل فحش، توهین، مقایسه، تحقیر و انتقاد می‌کنند. سعی می‌کنند به صورت منطقی بحث کنند. زوج های خوشبخت که یک ازدواج موفق را تجربه کرده اند، نسبت به خانواده یکدیگر احترام متقابل را رعایت می‌کنند. در زندگی سعی می‌کنند حس های مشترک را تقویت کنند. همه تصمیم ها به صورت مشترک با توافق طرفین اتخاذ می‌شود. همسران موفق روحیه انطباق پذیری بیشتری دارند و جهت سازگاری با یکدیگر تغییر می کنند. اغلب زوج های موفق با هم زیاد جر و بحث می‌کنند. بیان نکردن احساسات و تبدیل آنها به کینه دائمی باعث فروپاشی زندگی مشترک می شود. همسرانی که زندگی مشترک موفقی دارند در مورد نیاز های خود با طرف مقابل صحبت می کنند و نیازی به ذهن خوانی در این رابطه ها نیست.   بیشتر بخوانید : مشاوره شکست عشقی و درمان آن     جمع بندی نهایی در این مقاله راهکارهای رسیدن به یک ازدواج موفق را بررسی کردیم. وقتی در این مسیر موفق می‌شوید که هر دو نفر تلاش کنید. حتی برای زندگی های در شرف طلاق با کمک و تلاش هر دو طرف می توان شرایط را اصلاح کرد. در صورتی که به تنهایی نمی‌توانید به مهارت های لازم دست پیدا کنید می‌توانید از خدمات زوج درمانی استفاده کنید. خانم مانا عطاری یکی از زوج درمانگرهای موفق در زمینه کمک به زوج‌ های جوان جهت کسب مهارت های زندگی موفق هستند. در صورتی که نیاز به راهکارهای تخصصی تر مختص به رابطه خودتان دارید می‌توانید از متخصصین زوج درمانگر کمک بگیرید. بعد از طی کردن یک دوره زوج درمانی طرفین می توانند با مهارت های ارتباطی که کسب می کنند بهتر یکدیگر را درک کنند. با رفتارهای مخربی که باعث ایجاد کدورت و رنجش طرف مقابل شده آشنا می شوند و با رفع آنها زندگی مشترک خود را حفظ می کنند.    
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پیام بگذارید