• mana.attari@gmail.com
  • 09120031209

مشاوره شکست عشقی و درمان آن

عشق یکی از زیباترین اتفاقات در زندگی انسان محسوب می‌شود. عشق می‌تواند انسان را از افسردگی نیز نجات دهد و زندگی انسان را زیر و رو کند. بر خلاف عشق، شکست عشقی یکی از مخرب‌ترین اتفاقات زندگی است. این شکست، می‌تواند بر زندگی انسان تأثیرات منفی زیادی بگذارد. یکی از بارزترین تأثیرات شکست عاطفی یا عشقی، افسردگی و از دست دادن انگیزه است. اکثر افرادی که دچار این شکست می‌شوند، احساس می‌کنند به آخر خط رسیده‌اند و زندگی‌شان باید در همین نقطه تمام شود. در واقع این افراد به خودکشی نیز می‌اندیشند. میزان شکست عشقی می‌تواند در بعضی از افراد بیشتر باشد. در واقع درد و ناراحتی ناشی از این شکست به نوع شکست عاطفی فرد نیز بستگی دارد. کسانی که دچار شکست عاطفی می‌شوند، می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند. این افراد حتی بعد از مدتی می‌توانند وارد یک رابطه عشقی جدید شوند. شکست عاطفی پایان زندگی نیست و پس از هر شکستی یک امید می‌تواند طلوع کند. شکست عشقی یک معضل یا یک اتفاق بدون درمان نیست. در حال حاضر مشاوران بسیاری در زمینه شکست عاطفی و عشقی فعالیت دارند. مشاوره می‌تواند شما را از درد و رنج این شکست رها کند. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات و توضیحاتی در خصوص این شکست و درمان آن ارائه دهیم. برای کسب این اطلاعات همراه ما باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.  

مشاوره شکست عشقی

  یکی از بهترین راه‌ها برای رفع رنج و درد ناشی از شکست‌های عشقی، دریافت مشاوره شکست عشقی است. این شکست می‌تواند زندگی شما را مختل کند. بعضی از افراد بر سر چنین مسائلی شغل خود را نیز از دست می‌دهند. با مراجعه به یک روان‌شناس و مشاور خوب می‌توانید در چند جلسه به زندگی نرمال خود باز گردید. روان‌شناس و مشاور، فردی است که برای حل مشکلات روحی و روانی شما آموزش دیده است و می‌تواند مشکل شما را حل کند. از رفتن به مشاوره امتناع نکنید و خجالت نکشید؛ زیرا مراجعه به روان‌شناس مسئله عادی محسوب می‌شود. علاوه بر این داشتن مشکل روحی نیز یک مسئله عادی است و به هیچ عنوان عیب یا نقص محسوب نمی‌شود. اگر به دنبال یک مشاور یا روان‌شناس خوب هستید، می‌توانید در این مورد تحقیق کنید و در شهر خود به یک روان‌شناس خوب مراجعه کنید. در مشاوره شکست عشقی، مشاور یا روان‌شناس با تکنیک‌های خود سعی می‌کند مشکل شما را بر طرف کند. برای این که به زندگی عادی خود بازگردید و به زندگی لبخند بزنید، باید با روان‌شناس همکاری لازم را انجام دهید. بسیاری از افراد از همکاری با روان‌شناس امتناع می‌کنند و در نهایت از مشاوره رضایت کافی را نخواهد داشت. یکی از تکنیک‌های درمانی مشاور، ارائه تمرینات است. شما باید کوتاهی نکنید و اقدامات لازم را انجام دهید.    

بیشتر بخوانید : نیاز به مشاوره طلاق دارید؟

  مشاوره-شکست-عشقی

درمان شکست عشقی

  شکست عشقی یکی از سخت‌ترین شکست‌ها در زندگی محسوب می‌شود. این شکست به طور کلی زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شروع درمان شکست عشقی و نتیجه آن به خود شما نیز بستگی دارد. در وهله اول سعی کنید به یک روان‌شناس خوب مراجعه کنید و در وهله دوم در روند درمان همکاری لازم را انجام دهید. اگر می‌پذیرید که تحت درمان قرار بگیرید، نباید جلسات مشاوره را ناقص رها کنید. راه‌های درمان شکست عاطفی یا عشقی عبارت‌اند از:
  1. رابطه‌ای که در آن شکست خورده‌اید را مرور نکنید.
شکست عشقی شما یک واقعیت در زندگی شما است و شما باید این مسئله را بپذیرید. پذیرش این مسئله به معنای مرور آن همراه با سرزنش خود نیست. رابطه شما با آن فرد تمام شده است و دلیلی برای مرور و فکر کردن درباره آن وجود ندارد. عکس‌های خود را با آن فرد پاک کنید و دیگر آن رابطه را مرور نکنید. شکل 2. شکست عشقی درمان دارد.
  1. خود را سرگرم کنید.
شکست عشقی در زندگی شما یک حفره ایجاد می‌کند. شما باید این حفره را با سرگرم کردن خود پر کنید. رقص، نقاشی، آشپزی، ورزش و موسیقی از بهترین گزینه‌ها برای سرگرمی است. روحیه شما با این کارها شاداب می شود.
  1. با دوستان و آشناهای خود حرف بزنید.
اگر دوست دارید با کسی صحبت کنید، از این کار خجالت نکشید. فردی را بیابید که به حرف‌های شما به خوبی گوش دهد. حرف زدن با فردی که به شما خوب گوش دهد حال شما را بهتر می‌کند.  

راه‌های عملی درمان شکست عاطفی و عشقی

  برای درمان شکست عشقی می‌توانید از راهکارهای زیر نیز کمک بگیرید:
  1. گریه کنید
گاهی شما احساس می‌کنید که از درون در حال متلاشی شدن هستید. شکست عشقی می‌تواند چنین حسی به شما دهد و این حس کاملاً عادی است. اگر احساس می‌کنید می‌خواهید گریه کنید، به هیچ عنوان جلوی خود را نگیرید. گریه کنید و از گریه احساس شرمندگی نداشته باشید. گریه کردن به جنسیت شما ربطی ندارد. اگر مرد یا زن هستید و احساس ناراحتی می‌کنید و جلوی گریه خود را گرفته‌اید، مقاومت نکرده و گریه کنید. اجازه دهید احساسات شما آشکار شوند تا احساس راحتی به شما دست دهد.
  1. به مسافرت بروید
برای این که بتوانید از حس و حال شکست عشقی خود راحت شوید، به تعطیلات بروید. مسافرت می‌تواند احساس شادابی را در شما افزایش دهد.     درمان-شکست-عشقی  
  1. با افرادی که انرژی مثبت دارند رفت و آمد کنید
بعضی از افراد می‌توانند حال شما را بدتر و در عین حال افرادی هم هستند که می‌توانند حال شما را بهتر کنند. سعی کنید با افرادی که برای حال شما مفید هستند رفت و آمد کنید.  
  1. روی شغل خود تمرکز کنید
در هنگام شکست عشقی، هرگز کار و شغل خود را رها نکنید. تمرکز خود را روی شغل خود افزایش دهید تا مسائل دیگر را فراموش کنید. هرچه بیکار بمانید، بیشتر به شکست عاطفی خود فکر خواهید کرد.    

بیشتر بخوانید :  دلایل نیاز به مشاوره خیانت

    جمع بندی شکست عشقی، یک مسئله عادی و همچنین مراجعه به مشاور نیز یک مسئله عادی است. برای رهایی از این شکست و نجات زندگی خود بهترین راه، مراجعه به روان‌شناس یا مشاور است. مشاور می‌تواند در چند جلسه شما را به زندگی خود باز گرداند. از راه‌هایی که می‌توانید برای رهایی از این شکست انجام دهید می‌توان به رفتن به مسافرت، معاشرت با افراد مثبت و… اشاره کرد. سعی کنید جلسات مشاوره را ناقص رها نکنید.  
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پیام بگذارید